Nurse in change!

torsdag 13 januari 2011

Bil köp och hund drömmar

Brrrum
Härligt vi har hämtat vår nya bil och nu har vi till och med vinterdäck på den. Det tog lite längre tid att bli färdig med affären än vad vi tänkt, vilket ledde till att grabben som skulle sätta på våra vinterdäck var på väg hem. Men som tur va så är han fantastiskt snäll, så han öppnade upp igen och slängde på däcken i rykande fart.
Det är klart skillnad på speede hos en däckfirma än hos maken, vad lite verktyg kan göra skillnad.
Så nu åker familjen Ekberg alltså Opel Vectra Combi, fin bil, skön att köra och bra utrymme. Vi är nöjda:)

Voooof
Fick idag också svar från en kennel som jag kontaktat gällande vovve köp, rackarns vad glad jag blev och lite nervös. Tyvärr så kommer kullen redan ve 5 vilöket betyder att de är klara för hämtning i april. Jag hade hoppats på att det skulle ha en kull till som kommer senare, jag ska ialla fall ringa och höra mig för.
Tänk en liten Sankt Bernhard kille åååå jag hoppas att de har fler kullar på gång. Tanken från min sida är att vi kan köpa en vovve till semestern så att vi kan vara hemma så mycket som möjligt så länge det går. De behöver ju trygghet och sällskap de små liven.
Men det löser sig med skridskor bara det blir is.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar