Nurse in change!

torsdag 14 april 2011

Gastric by pass operation

Resa mot Kalmar.
Vi styrde bilen mot Kalmar för första läkarbesöket efter operationen. Min man följde med som sällskap, då min våg inte verkar vara av samma åsikt som vågarna på sjukhuset i Kalmar var jag väldigt spänd på hur mycket jag gått ner sena jag var och vägde mig där sist. Jag kunde inte tro mina ögon, sen jag började med förberedelserna inför operationen i mitten av januari har jag nu gått ner 30 kg. Fatta, 30 kg hur jävla coolt är inte det.
Min läkare var nöjd över hur jag mår och hur det fungerat sedan operationen, men han tyckte nog att det inte fick gå så här fort i fortsättningen. Orsaken är att kroppen måste hänga med, risken för yrsel, rynkor mm blir större om man rasar i vikt.
Jag har väldigt mycket kvar att gå ner, men jag känner mig nöjd med den tid som varit. Går jag ner långsammare nu, så gör det inget bara vetskapen om att det kommer gå ner är nog!!
Så idag säger jag bara wooooow! Mot nya mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar