Nurse in change!

måndag 4 juli 2011

Gastric by pass operation

Ställde mig på vågen idag och den visar att jag nått 45kg viktminskning, det känns kanon. Nu har jag ca 6 kg kvar till det målet jag satt och sen får vi se vad som händer. Det märks verkligen att jag börjar närma mig normalt BMI för det går långsamt nedåt. Jag ska väl vara glad för det, då visar ju min kropp att den kommer sluta att spontanminska, jag vill ju inte försvinna helt. Det känns fortfarande konstigt med den sortens inställning eftersom jag i alla år aldrig varit nöjd, utan kämpat och misslyckats, kämpat och misslyckats. Nu kan jag istället vänja mig vid tanken på lugn och ro kring min vikt.
Idag har ju inte vädergudarna precis varit goda, regnigt och kallt, men det finns ju alltid något att hitta på, ska åka en snabbis till jobbet och hämta mitt beredskapsschema så att jag och min kusin kan planera in deras besök till stugan. Sen måste jag ta kontakt med veterinären för att beställa tid till Neo, han skall få en vaccination när han blir 12 veckor. Jag vägde honom igår och han väger nu 8,4kg, enligt vikt för boxrar ska han upp till mellan 50-60 kg. Så lillen har lite att växa kvar. Jag bär ju en hel del på honom då han inte får gå i trappor, vilket ledde till att jag höll på att skicka upp katten i taket idag. Han väger ju inte ett smack i jämförelse med Neo och jag tog ju i som jag gör med hunden. Det hade ju varit en tidningsrubrik, "katt uppslängd i tak, tittar förebrående på skamsen matte".
Nu gäller det att komma igång med dagen:)
Allt luktar ju sååå gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar