Nurse in change!

måndag 27 december 2010

Hundofori

För ca 5 år sen började jag fundera på att skaffa hund, jag hade en som liten men det blev inte så lyckat. Köp aldrig en hund till ett barn. Den stackaren blev bortglömd av en egotonåring och tonåringens farmor tog över det rodret. Men så kände, den nu vuxna kvinnan, sig redo för ett nytt försök. Spänningen var olidlig, jag tittade igenom olika hundportaler. Snöade fullständigt in på vovve.net en fantastisk hemsida för en fanatisk hundjägare. Vad skulle vi skaffa (min man och jag)
  • kanske en newfoundlandshund (the bigger the better)
  • eller en boxer med ett ansikte endast en mor kan älska
  • ah, en douge de bordeaux, ja även där drogs jag till ett speciellt ansikte men kunde knappt varken stava eller uttala namnet.
Det fanns som sagt vad en hel del alternativ.
Sen var jag tvungen att se hur man gjorde, vad man behövde ha och hur mycket det kostade.
Efter allt sökande efter information var jag redo att presentera min plan för min å så förstående man.
Döm om min förvåning när han sa NEJ, vi har inte tid, jag vill inte ha hund, du har fått en katt, vem ska gå ut med den, du jobbar ju 5.5 mil härifrån. Det hade inte den vuxna kvinnan räknat med. Men jag tänkte inte ge upp, maken hade betonat avståndet från hemmet till jobbet som en av de största faktorerna till uteblivet hundköp och det kan det bli ändring på i framtiden tänkte jag.

Nu är vi faktiskt i framtiden, jag jobbar 3 minuter från mitt hem och operation skaffa hund har inletts igen.
  • maken skall bearbetas
  • hund skall väljas
  • tidpunkt för inköp skall fastslås
  • nödvändiga artiklar till hunden skall köpas
Nothing can go wrong (jag förtränger nu helt medvetet den första punkten av att göra listan)
fort. följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar