Nurse in change!

måndag 27 december 2010

Op.fort.

Första steget mot ett hälsosamt levende.
I augusti månad 2010 gick jag till läkaren på vårdcentralen, för att övertyga denne om att jag definitivt skulle vara den perfekta kandidaten för en gastric by pass op. Övade in ett antal senarie som skulle kunna uppstå, där jag skulle behöva försvara mitt behov av en remiss.
  • Har prövat allt
  • Konstig ämnesomsättning
  • Mår psykiskt dåligt
  • Vill leva längre
  • Bara jag tittar på mat med kolhydrater i skjuter vågen upp 10 kilo
Fick träffa doktor Ulla, en fantastiskt trevlig tjej som inte alls behövde övertygas om att det här var rätt, kollade vikten, blodtrycket, pulsen och några rör blod. Hon nickade uppmuntrande och skickade i väg en remiss till länssjukhuset i Kalmar.
Stod plötsligt ute på parkeringen, oj det har satt igång, jag gjorde det. Väntetid till läkrbesök 3 månader ok, då börjar den mentala förberedelsen. Mycket att läsa in, mycket att tänka på, kanske det är farligt, men inte farligare än nuvrande tillstånd. Japp nu är det igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar