Nurse in change!

tisdag 28 december 2010

Op. fort.

3 månaders väntetid.
Dr Ulla förvarnade mig att det kunde ta upp till 3 månader innan jag fick en tid i Kalmar för läkarsamtal. Ja ja det får man väl ta. Fick i stället en tid till livsstils coachen, intressant, undra vad hon vill att jag gör. Går laddad till första mötet, trevlig kvinna, mycket att prata om, upptäckte att jag blev lite blödig när vi pratade om alla försök till viktminskning. Fick lista på vad jag skall tänka på:
  • Äta 3 huvudmål om dagen
  • Äta 2-3 mellanmål om dagen
  • Dricka mycket vatten
  • Hitta en motionsform som kanske skulle passa mig
  • Försöka hitta ett nyttigt bröd till frullen
  • Äta 1-2 knäcke på kvällen istället för mackor

Japp, gick iväg från mötet ganska så motiverad, men, har inte jag hört det här förut, undrar vart hmmm.
Ja just det, det är så folk äter som inte har problem med vikten, ante mig att det var bekant. Nu låter jag sarkastisk, men nu är det ju faktiskt så att jag är fet för att jag inte riktigt kan hålla ett måttligt intag av mat. Men jag kör igång så får vi se hur det går.
Så plötsligt en dag i slutet av December hittade jag ett brev i postlådan från kirurg mottagningen i Kalmar. HJÄLP, panik, kallsvettning, svimmar, kul, spännande, äntligen.
Den 16 december åker jag för läkarsamtal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar